Oskarshamns studentbal den 22 maj 2010 ♥






Bild på mig i trädgården, tagen av min syster ♥.



Bild på mig och Tom i stadsparken, tagen av någon av min mammas kusiner.

Såhär var dagen:

Vi gick upp vanlig tid (06.30) för att äta frukost och vänta in min kusin, som skulle fixa håret. Det hela tog nästan två timmar och sedan bar det av mot fotografen. Tom och jag fotograferades i Jonas (min fotolärare) studio och i var säkert där i en timma.

När vi kom hem igen gick Alicia (min syster) och jag ut i vår trädgård och hon fotograferade mig. Efter det åt vi mat och sedan gick tiden fort! Klockan 15 samlades vi vid Hotell Ett för mingel innan vi promenerade till stadsparken för att visa upp oss.

Den hemliga destinationen visade sig vara Kalmar slott och klockan 17 åkte vi dit med buss. Där bjöds vi på en trevlig trerätters middag med underhållning därtill. Sedan var det dags för vals. En enda kort vals i ett förbannat litet rum blev det och jag råkade höra något om att det hade blivit missförstånd när det gäller det rummet. Så kan det gå!

Efter den futtiga valsen körde de på med den hemskaste musik jag någonsin hört i hela mitt liv. De 3-4 sista timmarna var plågsamma, vi frös och gjorde allt vi kunde för att hålla oss varma; vi promenerade runt och plågade oss i några minuter i dansrumet just för att det var varmare där. Valet av destination var en trevlig tanke men riktigt dålig i praktiken.

Vad är väl en bal på slottet? Inte som för askungen i alla fall!


Sammanfattningsvis: Både Tom och jag var nöjda efter maten ;) och då har jag inte ens nämt hemresan! Den var alldeles för hemsk för att tala om, men inte för mig eller Tom då, som är nykterister.

Edit: Jag har inget emot att människor dricker, var inte emot mig då som har valt att inte göra det. Respektera mera. Det jag menade som var hemskt med hemresan var EN eller två detaljer jag tycker bara var för mycket, vilket inte skulle hänt om personerna i fråga varit lite nyktrare.

bloglovin


Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

FYFAN VAD VACKER DU ÄR! och vilken fin hårupps'ttning! gillade dom mörkröda blommorna som fan.

2010-05-29 @ 13:58:18
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fina balbilder!

2010-05-29 @ 14:48:58
Postat av: M I C A E L A

Fin blogg! Allt bra?

2010-05-29 @ 16:45:00
URL: http://micaelalindgren.blogg.se/
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

Supersöt header :)

2010-05-29 @ 16:54:57
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: M I C A E L A

SV: HAha nä jag håller med, jag bruakr itne ens se det :) Men det är ju som mysigt att se den med min pojkväns familj. hiih

2010-05-29 @ 18:45:01
URL: http://micaelalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0