Kurvor är bäst!





(http://halsa.msn.se/4641)



Hej!

Såg denna artikel när jag loggade ur från min mail och tänkte "this is a sign" eftersom jag diskuterat just detta ämne (och lite till) med en annan bloggerska (ellerenellen.blogg.se). Det är ett sådär lagom uttjatat ämne, men trots det så aktuellt och intressant! Tycker jag.

Trots alla studier och statistik som bevisar sanningen om hur en kvinnokropp "ska vara" enligt män så har kvinnor en annan syn på saken. De har fått för sig att man ska vara pinnsmal med jättestora bröst - vilket är fysiskt omöjligt. Det är just detta ideal som kvinnor TROR sig veta att män vill ha.

"Detta sänder ett starkt meddelande till alla tjejer där ute som tror att man måste vara underviktig för att vara attraktiv", menar David Perrett. HUR kommer denna statistik ut till ungdomar? Nu tänker jag på yngre ungdomar som precis ska lära känna sig själva och kunna göra bra val i livet. Jag menar, faktan dimpar ju inte direkt ned i brevlådan.

Jag tycker att man inte ska bry sig det minsta om hur ANDRA vill att man ska se ut, utan mer träna för sin egen hälsas skull och inte för att killarna i klassen tycker att man är lite mullig eller för något annat trams!

Som jag sa till Ellen, så vore det jäkligt spännande att göra en undersökning om detta på vår skola för att se hur alla påverkas av, just i detta fall, modellers utseende och hur det påverkar oss m.m.

Hur stort problem tror ni att detta "skönhetsideal" är i er omgivning, hos er själva och era kompisar?



Kommentarer
Postat av: evelienlie

2009-11-10 @ 18:10:07
Postat av: evelieeeelieliiieeeliiiiiieenn

Jag TYCKER att en del tjejer gör sig FÖR fina för skolan.. Klackar som är långa som bestick och kjolar kortare än trosor. Är inte kanske det bästa... men trivs folk i det är det helt okej! Och jag kan erkänna att jag känner mig ganska sunkig den senaste tiden och vill se bra ut inför andra. Men att saker leder till anorexi / bullemi.. Nej tack! Bra ide att göra en undersökning! JAG ÄR PÅ! och tycker det är bra tt de ska börja gå ut med infomation om det.,

2009-11-10 @ 18:11:55
Postat av: Anna

Jag är smal och trivs som fisken i vattnet. Jag gillar att vara en lång, lång tjej som är smal. Jag gillar inte att ha fett på kroppenn, för att jag tycker att det känns äckligt. Andra får gärna ha det, det är fint, men det där mjuka klarar jag mig utan. Jag gillar mina beniga ben och allt annat trevligt. Jag är snygg!

2009-11-10 @ 22:03:05
URL: http://eksfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0