Zebolons besök på djurkliniken

 
 
 
I söndags kväll började det lite smått. Zeb satt ovanligt länge inne i kattlådan och morgonen därefter märkte jag fort att något var fel. Han låg utanför kattlådan en stund, sedan gick han in för att en kort stund senare gå ut och lägga sig på hallmattan igen. Han kunde inte kissa. Hans mage var hård och svullen, och det rann till och med lite blod. Jag tvekade inte, utan körde honom direkt till veterinären där han fick stanna från måndag morgon till igår vid lunch ungefär.
 
När han kom hem var har hur kelig som helst, men slö och väldigt trött samtidigt. Jag satte mig i hallen och han lade sig direkt mot mitt ben och somnade medan jag strök honom över ryggen. Han är bara två år men har redan "gubbproblem" och risken finns att urinsten (som sjukdomen heter) kan komma tillbaka. Men för nu kan vi bara hoppas att det inte kommer tillbaka på länge, länge! Vår lilla pojke ♥
 
 
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch vad tråkigt. Hoppas den inte kommer tillbaka!

Svar: Ja, det var jobbigt... :/ Det hoppas jag med!
Adine

2012-11-16 @ 12:15:10
URL: http://inthearena.blogg.se
Postat av: Matilda

Usch vad jag är rädd att det ska hända mina katter! Hoppas att det inte kommer tillbaka!

Svar: Ja fy, det är verkligen inte kul när de älskade liven blir sjuka :( Jag hoppas också att det inte kommer tillbaka!
Adine

2012-12-04 @ 16:58:00
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se
Postat av: capturemoment.blogg.se

Vilken söt liten kisse :)
Hoppas att han nu mår bra och att det inte kommer tillbaka.

Svar: Ja, det är han :) Jo, nu mår han bra igen och det är skönt! Mm, vill verkligen inte att det ska komma tillbaka :/
Adine

2012-12-04 @ 21:10:46
URL: http://capturemoment.blogg.se/
Postat av: Anneli - A'la Foto

Men lilla pojken vad ledsen jag blir för hans skull! :O((( Och så söt han är där han ligger mot ditt ben...där satt du tills han vilat klart eller hur? :O)

Jag hoppas verkligen att detta inte kommer tillbaka på mycket mycket länge (helst aldrig).

Jag ska själv in med Tufsen idag för förmodlig analsäcksinflammation för tredje gången på kort tid (ett halvår) Det känns inget bra!! :O(

Krama kissen från mig!

Svar: Ja fy, det var inte roligt :'( Jag satt hos honom där på hallmattan i nästan två timmar. Därefter bar jag honom till vår säng där han sov resten av eftermiddagen. Nej, jag hoppas verkligen inte att det kommer tillbaka någonsin mer! Men risken finns ju tyvärr :(
Åh, vad jobbigt! Stackars Tufsen! Hoppas det går bra hos veterinären och att det inte är analsäcksinflammation igen :/

Det ska jag! <3
Adine

2012-12-05 @ 12:05:40
URL: http://alafoto.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0