Gott Nytt År!














Hejhej!

Här sitter jag och skriver medan resten (föräldrarna+grannarna+Tom) spelar Wii och har sig. Jaha, så var det nyår igen! När denna dag väl kommer så tänker man alltid "Shit vad året har gått fort" men egentligen så är det inte så.

Vi har ätit massa gott nu ikväll, oxfilé och potatisgratäng och kanelparfait till efterrätt.

Jag har ett å annat att säga när det gäller just nyår:

För det första: Det är inte bara djuren som är rädda för fyrverkerier, det finns väldigt många människor som tycker att det är obehagligt också! Katter och hundar är rädda för mycket annat i övrigt; dammsugren, kaffekokaren, kameran osv osv.

För det andra: Man borde förbjuda raketer för privatbruk och satsa mer pengar på att kommunernas uppskjutningar blir bättre. I år var vår allmänna uppskjutning riktigt kass, fick knappt några bilder för det hela var över på 15 minuter. Alltså: Istället för att köpa egna raketer kan man starta en grupp som samlar in pengar till kommunens uppskjutningen för allmänheten.

För det tredje: "Så som man avslutar ett år kommer nästa att fortsätta", är det bara jag som hört det ordspråket? Om inte, så är det ändå många som väljer att hälla i sig mer alkohol än de tål och ligga bakfull första dagen på det nya året. För tre år sedan när jag var ung och dum, gav jag mig ut på min moped efter tolvslaget för att åka hem till min nuvarande pojkvän Tom som jag då bara hade träffat en gång tidigare. I alla fall så var gatorna fyllda med fulla ungdomar som jag fick väja för och tuta på. Tom och jag gick på promenad den kvällen och mötte klasskamrater till mig som var så fulla att de inte kände igen mig.

Fira lagom!

Gott nytt år! :)


Kommentarer
Postat av: Patrik

Gott nytt år =D

2010-01-01 @ 16:08:47
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Sofie

åhh, den andra bilden är verkligen grymt snygg!

2010-01-05 @ 23:47:15
URL: http://ensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0