Måndag igen!

Heyhey kära läsare, då var det måndag igen, en ny spännande vecka att se fram emot!

Idag drar älgjakten igång för fullt i Sverige så nu får älgarna passa sig för nu är jägarna på hugget! *Heja Helge!* ^^




Ja, det är lite synd att man ska behöva göra såhär, men det är för allas bästa? (dvs. vårt bästa -.- ) Nu är det såhär att jag inte kommer ihåg var jag hört det men iaf: ''Djuren har mer rätt att leva på jorden än vi människor har eftersom djuren var här före oss, plus att vi bara förstör jorden''. Vi går ut i skogen och skjuter ner älgarna, skogens konung, för att älgarna gör vårt liv surt i trafiken och för att det blir för många av dem. På körskolelektionen som jag var på i somras fick vi se en film om att älgar saknar trafikvett. Javisst, det kanske dem gör men det finns fler djur i skogen utan trafikvett! Och vem säger att vi människor har trafikvett? Och eftersom det är så farligt med djur i trafiken, varför skaffar vi inte stängsel till alla stora, farliga vägar? Det behövs året om och inte bara på grund av älgar eller vid älgjakt.

Älgarna rensas inte ut helt, de får ju en chans att komma tillbaka men till vilken nytta? För att bli nedskjutna igen nästa år? Anledningen till att vi inte utrotar älgen är nog för att den är lite av vår stolthet (göra tyskarna avundssjuka^^), det är en hobby att vara jägare och av andra vänliga skärl. Jag vet inte vilken sida jag står på här, men älgjakt är ju nödvändigt trots att det är lite hemskt och jägarna vill ju inte att älgarna ska lida, utan att de ska dö så fort och smärtfritt som möjligt. Så, ja.. Hur ska man sammanfatta det? Det är nödvändigt? Det är bra? Dåligt?

--------


Idag såg vi klart filmen ''Der Untergang'' på tyskan och det var hemskt att se allt så bra gjort >.< Inga detaljer lämnades utanför. Massa död och sågande av ben och .. usch.

Väl hemma sitter jag och funderar på livet och plötsligt dyker bror upp och säger att han ska droga sig genom youtube. En halvtimma senare kommer han tillbaka och säger att han lyckades se konstiga saker (som tydligen var meningen) men att han sen inte vågade mer. Shoho? Så berättade han också att någon hade ''sett'' eller ''känt'' att han/hon åkte upp för en trappa mot himlen och sedan föll, föll mot helvetet. Låter asläskigt, vem håller på med sånna hära saker?! ò_Ó


--------





TUFF TUFF!!

KUL INFO: Imorgon är det dags för mig att få min tandställning! Många tankar som snurrar runt nu:


- Hur länge ska jag ha den?

- Kommer det att göra ont när de sätter dit den? (Hatar smärta i munnen >.<)

Och... Ja, det var väll många frågor! xD

Får se hur det går..........


--------



Hm, på onsdag har vi ett prov i svenska som handlar om medeltiden och renässansen som jag borde plugga på!! Rätt skoj är det faktiskt! :)  Men jahhh.. Har inte så mycket mer att tillägga för tillfället! Var i Kalmar i lördags och shoppade, får berätta mer om det nån annan dag och ladda upp lite bilder men nu måste jag PLUGGA!

Ha det bäst! ;)









/Xoxo Adine






Kommentarer
Postat av: Anna - igen

Fast nu är det ju faktiskt så att älgarna gör livet surt för varandra och alla andra levande varelser då de är så förbannat många nu. Om älgarna inte skjuts i skogarna så dödar de varandra, andra djur samt många människor. De förstör mycket skog och tar mat från andra gräsätare. Jag är djurvän och vegeterian, men att låta älgarna vara så många är mer djurplågeri än att ha ihjäl några.

2008-10-13 @ 21:43:39
URL: http://rosakamel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0