Sista dagen på praktiken

 
 
 
Idag är det sista praktikdagen för denna gång. Det känns ganska bra :) Nu känner jag att jag samlat in så mycket information att jag behöver vila och bearbeta alla känslor och intryck. På religionslektionerna (som har varit mest intressanta för mig som läser religion) har vi sett första avsnittet i serien "Torka aldrig tårar utan handskar". Den serien är riktigt bra, man blir berörd och jag rekommenderar er att se den! Med eleverna så talade vi kring den utifrån människosyn, människovärde, religion, acceptans, sexualitet och identitet. Mycket intressant!
 
Har ni sett serien? Vad tycker ni om den? :)
 
 
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Mycket fin bild.

"Torka aldrig tårar utan handskar" är en underbar serie. Jag blev väldigt berörd och Jonas Gardell lyckades med det utan att bryta ner mig fullständigt. Jag kan ofta bli för berörd av just respektlös människosyn och då är det inte lika lätt att ta åt sig av budskapet.

Svar: Åh, jag hoppas att din syster lyckas ta lastbilskörkortet. Det skulle vara himla roligt. Vill hon jobba som chaufför?

Kram

Svar: Tack :) Vad bra att du blev berörd på ett bra sätt, så att det gick att ta del av budskapet! Det är ju superviktigt, och tycker precis som du att Gardell lyckats!
Ja, det vore kul för henne :) Hon har nog tänkt att försöka få jobb i pappas företag ;) Han spränger berg och krossar grus och använder lastbilar för transporten. Mycket går till hamnen så det är inga superlånga sträckor hon behöver köra. Annars kan hon ju också få jobb inom Posten och så :) Men vad hon vill egentligen, det vet jag inte... Hon tycker det är kul att köra och så vill hon ha ett jobb så det är väl det som motiverar henne :)
Adine

2012-10-27 @ 16:49:55
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: JOSEFINE ANDERSSON

men så fin bild!!

meeeen eller huuur, skitbra ju :D!!

Svar: Tack :D Kul att du tycker det!
Adine

2012-10-28 @ 17:45:59
URL: http://josefineandersson.se
Postat av: kaffehörnan

Vad snygg bild, vad underbar fin header

Svar: Tack!
Adine

2012-11-04 @ 22:30:33
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0