Hungerspelen



Tyvärr måste jag meddela att jag blev besviken på filmversionen av Hungerspelen. Det beror antagligen på att boken är bättre, och att jag hade för höga förväntningar på filmen. Jag kan lätt räkna upp fler besvikelser än höjdpunkter. Men gör jag det, kommer detta inlägg inte bli särskilt kul :P

För att börja med något så kan jag påpeka de skakiga kamerarörelserna. För egen del anser jag att det endast blev rörigt att titta på. Det kunde varit okej, om det var begränsat till vissa scener exempelvis när invånarna i distrikt 12 gick till slåttern samt då Katniss tittade ut på publiken i huvudstaden inför första intervjun. Med andra ord, då en scen vill visa på känslor! Men dessa skakiga filmrörelser skedde i princip hela tiden. Jobbigt!

Däremot hade man valt ut bra delar ur boken och förmedlat dem på ett ganska bra sätt i filmen. Exempelvis skogen där Gale och Katniss jagar och när "en viss person" (ni som sett filmen eller läst boken vet) dör på arenan.


Så mitt betyg på en 5-gradig skala blir en 2:a. Detta på grund av petitesser som jag störde mig på.

Kanske blir filmen bättre om man ser den en gång till?


bloglovin

Kommentarer
Postat av: Morgan

Härligt ;) jag mår bra ja för att varit ute på tvådagars haha.. Vad gör dudå? :)

2012-03-25 @ 14:08:26
URL: http://morgans.nu
Postat av: Sessan

Känns som jag är ensam om att inte riktigt veta vad det är för bok/film. Sett trailern på tv men inget som jag fastnade för.

2012-03-27 @ 08:24:12
URL: http://impalaa.blogg.se/
Postat av: Elsa

Håller med dig. Det var vissa scener som var annorlunda mot boken ochså. Lite störande men skönt att man läst den och inte bara sett den ;)

2012-04-01 @ 18:17:26
URL: http://elsasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0