Min framtid, hur kommer den att bli?





(Bild på rosen jag fick av älsklingen i måndags♥)

Hej!


Idag har jag betalat för studiebesöket på Linköpings Universitet vilket jag verkligen ser fram emot eftersom det just nu är mitt första val som förhoppningsvis kommer att hjälpa mig rakt in i arbetslivet!

Jag kom nyligen på att jag måste börja leta efter fler universitet-/högskoleutbildningar då jag inte kan vara hundra på att jag kommer att bli intagen på mitt första val.. Det kan man aldrig vara! Om man nu inte har mvg i allt såklart. Då blir den nya frågan: Vad mer skulle jag kunna tänka mig att utbilda mig till?

Jag har velat bli väldigt mycket genom mina år^^ Bland annat:

- Turistledare eller reseguide (älskar språk, att resa och uppleva olika kulturer)
- Journalist (älskar att skriva, men det har varit brist på det på senare tid..)
- Fotograf (älskar att fota, men om jag skulle jobba med det tror jag att jag skulle tröttna)
- Författare (men det är rätt svårt att lyckas och svårt att leva av med)

Åh, vad svårt. Jag tror att jag måste läsa igenom några kataloger och klicka in mig på fler hemsidor innan jag kommer lyckas att bestämma mig..

Jaja, hoppas ni har haft en bra dag och att ni inte drömmer mardrömmar inatt om er framtid nu på grund av mig! Haha :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ta lärare, det kommer alltid behövas... Själv lutar det år journalistik, sexolog, fotograg eller socionom.

2010-01-20 @ 21:42:43
URL: http://eksfoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Yes, fotograf eller journalist, såklart.

2010-01-21 @ 09:11:53
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Han är så fruktansvärt gosig och söt! Haha ja, det låter som Bamsen :D Han blir liksom lite ledsen när han blir lämnad ensam, även om det bara är under några få minuter. Ibland kan man höra hans skrik när man befinner sig i början av gatan, då vill man bara springa hem och krama honom! Kram!

2010-01-21 @ 18:10:49
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Anna

Fast det vore otroligt nice att ställa sig på en våg på flygplatsen och kräva halva priset eller att få ta med sig tyngre packning,

2010-01-21 @ 18:24:25
URL: http://eksfoto.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Precis. Man känner ju igen sig trots att han är hund och vi människor :)



Jag promenerade väldigt mycket förut, men det har blivit mindre och mindre promenader tyvärr. Men jag antar att promenaderna kommer öka i takt med att det blir lite ljusare och varmare ute :) Gör du? Kram!

2010-01-21 @ 18:32:29
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Nej, busstiderna är ju inte sådär jätte bra såhär års, haha. I princip alla bussar är sena och ingenting går som det ska. Illa, illa! Bussarna är ju dessutom överfulla, ja. Och det är ju farligt!



Ja, man borde absolut göra det oftare. Det är himla mysigt :) Det är dock väldigt kallt ute nu, och det är en nackdel för mig då jag fryser väääldigt lätt.



Kram!

2010-01-21 @ 18:59:46
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0