Rådjur i grannens land ♥







Hej!


Igår fick vår granne besök av ett ungt rådjur som åt av rötter och vad som nu är ätbart i den fattiga jorden. Det var mamma som upptäckte det, tror jag, så hon gick in till mitt rum och sa:"Vill du fotografera ett rådjur så har du din chans nu, det står nämligen ett i Stinas trädgård". Det tog en stund innan jag fattade vad hon sa, sedan var det snabbt på med teleobjektivet och så stod jag i fönstret så stilla jag vara kunde och fotade. Fast som man kan se på den sista bilden så var jag inte tillräckligt stilla ändå, men det gjorde inte mig något då bilden blev toppen! ;P

Idag var jag på Vallhallaskolan (en grundskola) och pratade om samhälle-media för x antal 8:or. Det hela tog 2 ½ timma och det var roligt! Jag var inte ett dugg nervös, eller jo i början men det släppte och jag kände verkligen att: Det här vill jag göra! (Bli lärare alltså) Så det är toppen! Nästa vecka är det dags för Rödsleskolan och sist Kristineberg.

Idag har jag äntligen skickat iväg min ansökan/anmälan till de högskolor/universitet som jag har valt. Sidan är helt fucked up rent ut sagt! Vad är det för mening att ha en korg (som när man shoppar) där man kan spara sina val innan man skickar iväg dem, utan att valen ens sparas? GAH! Så ja, studera.nu är en elak sida och jag är inte bra vän med den. Men nu är det gjort!

Jag fick min studentklänning idag också!
Så jag var bara tvungen att prova den och den satt perfekt! Kanske visar en bild någon dag, men bara kanske! :D

Imorgon har jag prov i filosofi så nu måste jag plugga!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Libran

(sv) Haha man får ta och tänka till lite! ;)



Och vad ovanligt att få en bild på ett rådjur! Jättefina!

2010-04-14 @ 11:10:00
URL: http://libran.se
Postat av: Fotograf Johansson

Häftigt att fota rådjur :D



Ja, den var väldigt liten, så jag vet inte om det var ett bi/geting eller vad det var. :)

Tack!

2010-04-15 @ 09:18:45
URL: http://fotojohansson.blogg.se/
Postat av: Sophie

Gud vad söt!Jag har aldrig varit så nära ett rådjur :) Men jag har varit så nära en älg flera gånger :P



SV: Ja, Jeremy masserade mig med en slags mintkräm ungefär som Tigerbalsam eller vad det heter. Och det fungerade faktiskt! Så idag känns det bättre!

2010-04-17 @ 00:00:25
URL: http://krystaldream.blogg.se/
Postat av: evelina

Härliga bilder :)

2010-04-17 @ 00:44:29
URL: http://dinmammaluktarcurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0