Julavslutning! (ytterligare en hemsk dag)






Äntligen är det lov! Som jag har längtat efter ledigt nu de senaste veckorna och så nuu, äntligen..

Dagen började helt okej
då Anna hade hittat på olika lekar, men efter ett tag blev det jobbigt då hon fick börja skrika för att höras (och hon brukar höras ganska bra ändå - inget illa menat, hon har en stark röst helt enkelt) då killarna var dåliga förlorare! Sedan var det julkonsert och den var helt okej, diggade IP:s film! :D De hade gjort så mycket bra bla. filmat med subjektiv kamera och en härlig effekt när barnet växte upp till man!

Till lunch var det gröt och jag som inte gillar risgrynsgröt åt lite ändå och det smakade inte så illa! Sist skulle vi samlas igen i klassrummet men vissa drog hem istället (OCH INTE SA GOD JUL ELLER ENS HEJDÅ! *Host*Eve*Host!). Stackars Peter, som hade köpt 3 flaskor 1,5 liters julmust och 2 burkar pepparkakor och till och med ordnat papper och penna till en bingo-tävling. Åh, jag var så trött, har som sagt varit det hela veckan och säkert längre..

När vi väl slutat och önskat en trött Peter god jul så föjlde jag med Emma till stan en stund. Fick låna busspengar av henne med - snällt! :) Dum som jag är då, så satte jag mig på fel buss och åkte mot sjukhuset, längre och längre hemifrån. Jag hoppade av, ringde Tom (som bor i närheten av sjukhuset) som följde med mig.
"Jaha nu måste vi gå heeela vägen hem" sa jag och blev sur och ledsen samtidigt. Ibland vill man bara lägga sig ner och dö.

Vi gick tillbaka till skolan och väntade i 40 minuter på en buss som (som TUR var) gick hela vägen hem. Stelfrusna och halvdöda tände vi eld i brasan för att värma oss.

Annars ikväll har det inte hänt så mycket, mamma och pappa är på julbord, brorsan hos tjejen och syrran och Johan åkte nyss dem med, så jag är ensam - igen. Tom stack han med. Han och Markus håller på med hans jävla xbox och lämnar mig ensam en fredag. Schysst!

Imorgon ska jag till Kalmar
och shoppa julklappar - förhoppningsvis! Det är verkligen på tiden att börja med det nu, haha^^.


Usch, vilket tråkigt inlägg detta blev! Förlåt!

Hoppas ni har haft en bättre dag än jag!



Kommentarer
Postat av: r

2009-12-18 @ 22:04:14
Postat av: eve

GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖRLÅT!!!

JAG HAR DEN TENDENSEN ATT FÖRSVINNA!!!!

DET INGÅR LIKSOM I "EVELIENPAKETET"...

2009-12-18 @ 22:04:50
URL: http://rockafeller.blogg.se/
Postat av: Emma b.

Jag hade på känn att du inte skulle komma hem som du skulle..du drabbas alltid av en massa krångel när det gäller sånt=(

2009-12-19 @ 21:13:55
Postat av: Inez

sv: Jämfört med dig är jag ung, men jämfört med en femåring är jag gammal ;)



Gillar du inte risgrynsgröt? Herregud :O x)

2009-12-19 @ 22:54:09
URL: http://zeni.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du.. man kan inte använda en aftontidning som källa. Kolla på vad forskare säger. Vi kommer vara förberedda på en översvämning, inte på en krock med en fet rymdsten.

2009-12-20 @ 09:19:15
URL: http://eksfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0