Än har vi rönnbär..






..och våra rosor blommar än i december.  Tänk vad vädret har förändrats på bara 10 år! För tio år sedan kunde man bygga snögubbar och göra snöänglar vid denna tid på året. Skämmande är det.. Och isbjörnarna har blivit kanibaler.. Hemskt!!

Det var inte meningen att börja diskutera om klimatförändringen men ja,
börjar man med vädret så rullar det på!

Denna vecka:

- I tisdags åkte vi mediaelever till Kalmar på studiebesök hos folket på Kalmar Högskola! Först besökte vi Smålandsposten/SVT (?) och dess 3-4 anställda som visade oss klipp och berättade de mest varierade historierna man kan tänka sig uppleva inom deras yrken.

Sedan fick vi en "guidad rundtur" (hah) av en liten man som visade oss mediainriktningarna på högskolan då vi fick se deras utrustning och salar. Det är en väldigt fräsch skola, mycket nya grejer, men den kändes trång om man ska jämföra med Oscarsgymnasiet som man nu är van vid!

Vi åt LUNCH i SÄWES hus! :D Haha, det var kuuul!


Sedan träffade vi en man (vars namn jag har svårt att komma ihåg) som var gammal arbetskamrat till Säwe om jag inte minns fel. Han jobbar med reklam och visade några klipp och så diskuterade vi runt dem. Väldigt roligt!

- I förra veckan fick vi en ny uppgift i Fotografisk bild A som går ut på att ta bilder som ska passa ihop med en dikt. Igår valde vi en dikt och också igår tog jag de flesta bilderna jag behövde. Men trots detta blev jag inte klar idag som jag hade tänkt! Fast, det gör inget: Jag borde faktiskt satsa mer på matten än på foto just nu.. Hade också betygssamtal med fotoläraren och jag ligger på mvg efter att ha fått mvg på alla uppgifter så det är kul! :D *skrytmåns no.1*



"Byddwn yn rhoi i chi mewn gwirionedd sgoriau uwch na MVG, ond nid yw'n bosibl .."

HAH, försök förstå det där om ni kan! ;D


Det är en mening jag är stolt över att ha fått höra av en lärare :)




- Idag, torsdag har vi
mediaelever+lärare tagit ett gruppfotografi inför JUL! Detta var en mycket rolig idé (miiin idé) som alla glatt hänge på. Så nu sitter jag och pillar med den bilden i photoshop! Kan inte bli roligare :) EVE OCH JAG SNODDE (= lånade) EN GRAN!


Men åh, vad långt det blev! Hoppas någon stackare orkat läsa för jag tycker att det har varit ett ganska roligt inlägg ändå! :D


MER BILDER KOMMER SNART (= Bilderna från dikt-uppgiften!!)


Ha det bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Anna

Seriöst,varför bryr man sig så mycket om klimatförändringarna? Exakt samma sak hände på 60-talet och alla vet redan att jorden kommer gå under, vad vi än försöker göra åt det.

2009-12-10 @ 21:52:45
URL: http://eksfoto.blogg.se/
Postat av: FotoJohansson -I en hobbyfotografs objektiv

Håller med om det att det förändrats mycket på 10 år.



Kul med bilderna, ska kika för fullt efter dom! :)



Är bara Malin-dagen idag, alltså namnsdag ;)

2009-12-10 @ 23:10:42
URL: http://fotojohansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, jag bryr mig inte om vilket te jag dricker. Jag bryr mig mer om att de människor och djur som finns här ska få en trevlig vistelse på vår lånade planet. Det är inte vår planet och vi står endast för 3% av utsläppen. Dessa klimatförändringar är regelbundna och allt är bara så sjukt överdrivet. Jag tror att det med all säkerhet är solen som kommer ta kål på oss. Inte koldioxiden.



Men om människor skulle bry sig om varandra mer än vad de bryr sig om att panta burkar och återvinna, så skulle det vara mycket trevligare att leva här.

2009-12-11 @ 17:14:01
URL: http://eksfoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Vänta litet nu... Kossorna skulle inte vara så jävla många om inte människan valde att föda upp dem till slakt. Det är ren skitsnack. Vi kan göra något åt metanutsläppen genom att föda upp färre kossor. Varje år dödas ungefär 1,5 miljoner kossor bara i sverige, en köttkossa lever i snitt tre år och sedan har vi miljontals mjölkkossor. Så det skulle hjälpa klimatet om folk åt mindre kött.



Bli vegeterian så hjälper du naturen mer än ifall du pantar en burk.

2009-12-11 @ 18:18:56
URL: http://eksfoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Vegeterianer äter inte kyckling, för tro det eller ej, fåglar är också djur.



Jag är långt ifrån en svag liten människa, jag fungerar normalt och äter inte ens baljväxter, utan quorn (med samma proeteiner och vitaminer som i kött). Det fungerar fint, och vi är inga rovdjur. De människor som äter köpt kött är asätare, det kan man inte säga emot. Det är taskigt, orättvist och bara brutalt att sätta tänderna i någonting man delat luft och jord med.

2009-12-11 @ 18:52:18
URL: http://eksfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0