Underbart med sol!







HEJ!

Härligt att jag kom hem från Kreta precis lagom till att få känna på svenska värmepustar! Det var verkligen efterlängtat för det är verkligen underbart att både se och känna att sommaren är nära! Man blir riktigt glad.

Denna vecka har det bara blivit en enda skoldag för mig, haha. I måndags var jag ledig pga att vi kom hem 06.30 på söndagmorgonen från en lång resa från Rethymnon>Chania>Göteborg (7h resetid sittandes på min smärtande rumpa). På tisdagen var vi på Äspö, nere i tunneln och det vanliga snacket om hur vi ska få framtiden att förstå vad det är vi har(ska) grävt ner och gissa bajset m.m...

I onsdags åkte vi till Stockholm på klassresa och vi övernattade på vandrarhemmet af Chapman (en båt^^). Det var redigt fräscht där faktiskt! Vi mediaelever besökte moderna museet och shoppade medan de andra var på regeringskansliet.

På torsdagen fick vi en guidad rundtur
i Riksdagshuset av ingen mindre än Håkan Juholt. Det var verkligen coolt där inne.. Ångrade djupt att jag inte packade med mig någon kamera.

FREDAG! Den enda riktiga skoldagen för mig denna vecka bestod av att engelskan var inställd så det var alltså bara 2 lektioner idag. Matte och media i 3h. YEY! 

Jag passade även på att be Åke om att få reda på mitt geografiarbete och det gick bättre än jag trodde! Jag trodde att jag bara skulle få g, det kändes verkligen inte bra när jag lämnade in det men jag fick VG! Shoho! Typ enda gången jag blir glad över ett VG.. Jag är så MVG-fixerad ..^^ Hah. På tal om mvg.. Snart är det nationella prov i matte och får jag mvg då så har jag mvg i matte b!! Vadå press?! Fast jag blir nog ändå nöjd med vg :)

Men nu får det räcka för idag! :D


PUSS HEJ!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0