Händelserik helg!

Hej igen!

Nu tänkte jag ladda upp lite sena och nyare bilder och berätta hur det gick för mig på nagelsalongen igår! Gjorde bort mig en del.. ^^ Men det var en jättekul att se på när dem jobbade med naglarna. De var verkligen jätteduktiga!

M
en först måste jag säga att vi firar min mors födelsedag idag (fast hon fyller år imorgon) med tårta och presenter. Pappa, jag och Alfred åkte in till stan sådär i sista-minuten (som vanligt) för att köpa presenter. Det blev 2 nya ljushållare av glas med hjärtform, en nya lergryta, en massagekudde och en trebent batteridriven liten massage-maskin ^^ Allt från InHouse! Asbra affär verkligen! (reklampaus?) Och mormor och Ingvar, de är kvar från igår och så kom även mammas väninna med, som hon känt sedan tonåren, tillsammans med sin mamma. Trevligt, trevligt! :)




Här är den fina tårtan!



Jag åkte till Tom och c/o:s hus vid 14-tiden och såg att Toms pappa Urban satt i deras svarta bil på deras parkering. Jag tänkte inte så mycket på det utan parkerade. Det blev inte så lyckat, jag lyckades parkera för nära staketet och klämma in mig själv mellan moppen och staketet. Så när jag väl fick upp moppen på stödet fick jag sätta mig på moppen igen fast åt fel håll för att komma över till andra sidan, och då fick jag se att alla satt och tittade på mig ifrån bilen! Urban, Berit och Casper (Toms lillebror).. Pinsamt pinsamt!

Ja, nagelsalongen då, heh. Det var en upplevelse att komma in där, tapeterna var rosa och lila och det luktade väldigt speciellt. Deras arbetsyta var verkligen liten men säkert bra, vad vet jag.. Det satt 4 asiater med sånt där skydd för munnen som doktorer har på rad till höger om ingången och slipade, borstade, damsög och målade gegga på folks naglar. Bakom dem på väggen var det en stor, avlång spegel som jag tyckte var onödig att ha där. Anyway!

Först kom kvinnan fram till mig och bad om att få se på mina naglar, med ett ''Mmhm'' visade hon mig till min första plats hos mannen längst bort på raddan. Han klippte naglarna på mig, filade dem och limmade på lösnaglarna (endast på spesten) och klippte dem till önskad längd. Sedan började han slipa och hålla på med någon näshårsborttagnings-liknande maskin. Detta tog en kvart. Sedan satt vi och väntade, jag fattade inte på vad, men sedan visade det sig att jag skulle hoppa upp och sätta mig mittemot kvinnan som satt närmst ytterdörren. Hitills hade jag inte gjort bort mig ^^ I alla fall, kvinnan gjorde typ allt jobb. Hon slipade lösnaglarna (massa smulor!), dubbelkollade att de satt fast bra, damsög dem, la på någon alkohol och målade massa gegga. Sedan fick jag stoppa in en hand i taget med geggan på in i någon blå UV-ugn! Det brände till lite sådär, tur att Berit hade förvarnat mig för det så jag var beredd. Jaa, och så var det någon mer gegga och in i ugnen igen, fast då gjorde det inte lika ont, och sedan la hon på det vita på spetsen av lösnaglarna med hjälp av en platt pensel - det var coolt att se på. Det var typ vitt pulver men innan doppade hon penseln i något vattnigt så det blev gegga tillsammans.. Sist tror jag att hon la på någon rosa gegga och så in i ugnen igen. Alltså hon gjorde så mycket, jag kommer inte ihåg ordningen ^^ Ja, sen slipades det igen och fingrarna vreds åt alla möjliga håll.. Allt gick snabbt men gjordes väldigt noggrannt!

Men okej, till det pinsamma då. Jag blev tillsagd att jag skulle gå och tvätta händerna men jag fattade inte det så jag gick runt lite sakta och sen så satte jag mig brevid handfatet som om jag skulle vänta. Jag trodde nämligen att de sa ''vänta'' till mig. Så blev jag tillsagd igen, och de pekade och höll på men jag fattade fortfarande inte vad sjutton de sa! Så till slut sa Berit: ''Du ska tvätta händerna!'' Jag:''JAHA!'' xD... Aspinsamt så jag stod där och tvättade lite överdrivet länge och passade också på att känna lite på naglarna.

Sist fick jag sätta mig mittemot mannen som satt brevid kvinnan och han slipade bort skit som hamnat på undersidan av naglarna och målade på genomskinligt nagellack, i think. O well, man kan omöjligt komma ihåg allt men i alla fall efter detta så var det fäärdigt! Jag hade inte trott att det skulle göra ont, bara i ugnen då, men när dem filade på lösnaglarna och vred fingrarna i konstiga vinklar så gjorde det rätt ont.. Men vill man vara fin så..!


Vill man vara fin så får man lida pin! Mer eller mindre..




Ja, och så precis innan Berit och jag gick till salongen så satt vi och fikade. Jag köpte en macka som var vääldigt mjölig så hela min haka täcktes av mjöl när jag skulle äta den. Det var också jävligt pinsamt och irriterande! Så ja, jag har skämt ut mig 3 gånger på en dag! Hah..


H
är kommer i alla fall en bild som jag har tagit till utställningen i Öppet hus som kommer att vara någon gång i Oktober:


Tema: Gemenskap


Stefan gillade endast denna bild, de andra som jag tog var ''tråkiga'' som han sa så fint rakt ut ^^ Jag: ''Förlåt då, man är ju inget proffs heller!'' Han:''Näjjnäjj, men ni ska bli''.



Det var allt jag hade att säga idag!

Ha det gött!










/XOXO Adine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0