Tjohej!

Tjohej, på alla glada och ledsna! Jag tänkte uppdatera lite här och får hoppas att det inte blir ett långt inlägg som sist.


I median har vi blivit klara med våra enminutersfilmer och jag är nöjd med mitt arbete (fick lära mig imovie och gjorde det mesta själv där förutom när jag var i bild då Emma b filmade..) Anyway, det blev bra och kul att titta på de andras filmer :)

I tyskan har vi slutat glo på film och börjat med ett arbete som ska lämnas in om något som har med Tyskland att göra under 1900-talet och jag ska arbeta om Hitlerjugend. Efter att arbetet rättats ska vi sätta upp det på planscher i klassrummet.. heh.

Geografin är rätt så intressant, som alltid bara man lyssnar, vi läser och tar reda på fakta om vulkaner. Kul kul :)

Engelskan, suger som vanligt, har prov imorgon men man kan som vanligt inte plugga på det så mycket för läraren säger knappt vad vi ska ha för nått, så jag skiter i det och hoppas på det bästa! ^^

Matteproven fick vi tillbaka i måndags och jag fick VG och var 2 p från MVG varav ett vg/mvg-poäng.. Störande..!  Ja, men nu har vi pausat matte B och ska ha repetition av matte A inför nationella proven i December som jag ska ha MVG på! Pice of cake! ;)




T
idigare idag när jag satt och försökte göra lite geografi så fick jag sällskap av Mischa. Hon hatar när jag pluggar eller läser något så hon hoppar ALLTID upp och LÄGGER sig på mina papper och böcker! Så irriterande. Och så är hon så irriterande söt med. Inte bra. Jag började då att fotografera henne, det var kul i en början för henne med, men efter en halvtimma eller så så gick hon sin väg och jag fick fortsätta med min geografi ^^..



Hon ser.. mallig och lite upplåst ut! ^^




ÅH, jag vill åka till London igen! Shoppa, shoppa, fota, shoppa, fota, fota! :D Kasta äpplen på drottningen! Nämen.. Kanske (A) Ska tjata lite på morsan om det, men annars... Jag kanske kan åka ensam! Blir ju 18 tidigt.. Får man åka ensam då? När man är myndig? Hmm.. *Hoppas*



O well, hope life's good for you people!

Bye!

Xoxo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0