Fyrverkerier.



Det har visat sig att en person har svårt att förstå en del saker som jag har emot eller står för. Jag ska nu försöka vara så tydlig jag kan:

1. Ja, fyrverkerier är hemska och det borde inte vara tillåtet att sälja dem till privatpersoner. Det har jag redan sagt en gång tidigare. Någon dum jävel hade väldigt trevligt igår och sände in en raket/bomb-liknande sak in i min pappas företags kontor där viktiga papper befinner sig. Jag läste hos en annan bloggerska att folk har "raket-krig" och skjuter raketer på varandra så se upp! Verkligen smart.
Men viktigast av allt:

2. Om de förbjöds så hjälper det de stackars djuren som lider så hemskt på nyårsafton genom att det endast smäller en kort tid på en bestämd plats inom kommunen. Alla djur är rädda för olika saker, precis som vi människor. Vi har en 3-årig katt som inte brydde sig ett dugg och så finns det också människor som är livrädda. Jag har själv varit en av dem. Alla är olika, människor så som djur! Acceptera detta faktum, tack.

3. Nej, fyrverkerier är inte bra för miljön men du som inte bryr dig om miljön borde väl inte bry dig om smällare och raketer heller? Förbjuds dem till privatpersoner och ökar lite till den allmänna uppsjkutningen så blir alla nöjda som sagt.

Tack och hej.


Kommentarer
Postat av: A

Jag hatar smällare, inte för att de förstör miljön, utan för att jag är livrädd för dem och för att djuren far illa av dem. När jag hör en raket tror jag, helt seriöst, att det är krig. Senast inatt började ajg gråta och skaka för att det smällde en raket utanför fönstret. Så enkelt är det, sedan skiter jag i utsläppen.

2010-01-02 @ 12:35:22
Postat av: A

Och nej, det är inget fel med att gilla frost, och nej, inlägget var absolut inte baserat på din blogg. Jag kollar faktiskt väldigt sällan på dina bilder, utan jag tycker bara att det är kul att nästan alla är galna i frost. Sedan är jag bara lite egen och håller mig till porträtt av människor och djur. De bilder ajg har sett av dick är fina, dock.

2010-01-02 @ 12:37:51
Postat av: MICHAELA D

Svar: Tack!! :)

2010-01-02 @ 13:01:06
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

Tack! Allt bra med dig idag?

2010-01-02 @ 18:07:20
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: Neha

Tycker raketer är läskiga

2010-01-03 @ 15:07:53
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0