Härligt höstväder








Jag gör som Evelien gjorde i ett av hennes inlägg för idag - jag tar en höstbild med min digitala systemkamera och gör den sedan svart/vitt i efterhand. Visst är det mycket snyggare i färg när man ska framhäva hösten? Visst är det nästan OMÖJLIGT att fatta att det är höst om det är i svart/vitt? Kanske inte just nu när jag har löv och en kratta som exempel, men om jag hade haft lite löv och min katt på bild? Man skulle ju kunna tro att det är sommar. Ska man fånga en årstid måste man ju ha färger.
Med andra ord - vår fotouppgift är SVÅR! BAh.


Ja, det var väl det jag ville få fram med detta inlägg ^^.




Vaddå arrangerat? Men det ser ändå rätt mysigt ut.



Jag lyckades rosta ned mina byxor. Fråga inte hur, för det vet jag knappt själv. Jag skulle bara hämta en kratta nere i "grottan" under vår utealtan.



Vid ett tillfälle blev jag skrämd av en ekorre - haha, löjligt men sant. Den lät jättekonstigt och det kom så plötsligt att hjärtat hoppade till! Haha.


Sedan när mamma kom hem så gick vi på en liten promenad och det var skönt, för jag känner mig lite laaat..


Vi får se om jag skriver något imorgon, men ha det bra så länge! :)




Kommentarer
Postat av: Anna - fotografier och tankar

Man ser ganska enkelt att det är höst, även om det är svartvitt. Ljuset är ofta mycket mjukare...

2009-09-29 @ 22:04:16
URL: http://eksfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0