Det ska föreställa mig på bilden!





Jag fick mina skolfoton idag. Bilden ska föreställa mig, men det är inte "jag".

Ni som känner mig, eller i alla fall vet hur jag SKA se ut borde nog hitta fel i denna bild (förutom att den är svart/vit - det gjorde jag själv).

Vad fattas? Jo, det ska jag säga er:

Jag har två leverfläckar runt min mun som Svenskt Skolfoto har redigerat bort! It is happening again! I aftonbladet för ett antal år sedan fanns en artikel där en liten flicka fått sin leverfläck bortredigerad. Mamman blev ursinnig och kontaktade företaget och jag tror att de fick pengar som ursäkt. Minns inte om dem fick de riktiga bilderna eller inte men vafan!

Utan de 2 leverfläckarna runt min mun kan inte jag säga att "detta är jag", för det är det inte. Jag har levt med dem hur länge som helst och trots att jag ville bli av med dem när jag var mindre, så har jag nu accepterat dem och att det är unikt för mig.

Eftersom det bara var mediaeleverna som ville bli fotograferade enskilt så bad jag henne om hon kunde redigera bort rester av en finne jag haft på näsan. Det var torrt och syntes väl, tyckte jag då. "Javisst", svarade hon (fotografen) och skrev en notis om det. Jag såg tydligt att hon skrev "näsa" och inget annat.

Så ja, jag är riktigt förbannad och tänker kontakta Svenskt Skolfoto AB nu på direkten.

Rätt ska vara rätt!



Kommentarer
Postat av: Anna - foton och tankar

Fast rent lagligt så är jag så vuxen man kan bli. Enligt lagen är jag nu min egen och räknas som en vuxen människa, sedan kan man känna sig så barnslig man vill, men är man 18 år så är man rent lagligt sätt en vuxen människa.

2009-10-30 @ 16:24:11
URL: http://eksfoto.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Rätt ska vara rätt, utan tvekan!

2009-11-08 @ 18:27:04
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0