Today I have..






.. helped my father in the backyard. Och fotograferat lite såklart!



Det var heemskt mycket löv och jag var ute med pappa i 1 ½ timme, sedan kom brorsan som blev min "avbytare" hehe.

DET ÄR FARS DAG IDAG.
Bara så ni vet! Så vi har ätit extra god mat, tårta och annat gaffs medan pappsen fick lite presenter. Tänk att skraplotter kan vara så roliga? :D

Annars idag har jag pluggat (pluggar fortfarande) på ett mediaprov som Säwe slängde in sådär fint efter naturkunskapsprovet (som jag lagt ned mest tid på).. Det är ganska självklara saker som vi ska kunna, men jag är ju mästare på att blanda ihop ord ibland så ja, vi får se hur det går!

Vi har fått en ny läxa i Fotografisk bild då vi ska ta en bild med temat:"Det bästa jag vet". Bilderna kommer att hängas upp inför Öppet hus på lördag! Jag har faktiskt några idéer redan och hoppas det blir bra nog för Jonas!

Hur har er helg varit? :D


Kraaam!

Kommentarer
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Svar: Världen är oerhört ytlig, indeed. Tyvärr, skulle jag vilja säga. En fin insida väger mer än en fin utsida. Kombinationen är ju i och för sig det finaste, men aja :D

2009-11-08 @ 19:09:12
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Har man inte en, i andras ögon, fin utsida får man anstränga sig så mycket mer för att få visa sin fina insida. Och det är synd att det är så, för det är inte säkert att man får en chans om man inte står på sig. Utsidan har betydelse, en liten betydelse, men den betyder inte allt. Idag känns det som den gör det för många, och det gör mig ledsen. Vi är ytliga idag, redigerar modellers midja smalare än huvudets bredd. Det är sjukt.

2009-11-08 @ 20:01:36
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Det finns, precis som du skrev, en bild av hur både tjejer och killar ska se ut, och jag är innerligt trött på den bilden. Vi tjejer ska vara pinnsmala och killarna ska vara muskelstycken. I mitt tycke är inget av dom snyggt. Det som gör mig förvirrad är att det är så fel att inte följa dessa bilder. Ser man inte ut som man "borde" får man blickar efter sig var man än går och blir skitsnackad om. När blev det fel att inte vilja vara barbie?

2009-11-08 @ 20:44:15
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Jag har aldrig riktigt förstått vad som är så snyggt med muskler, aldrig. En härligt mjuk ölmage ligger ungefär på samma sexighetsnivå som en mage med tydliga rutor. Jag ser liksom inte det snygga och sexiga i det.



Precis. Man får ta skit för att man inte vill sättas i ett fack med majoriteten av staden.



Jag insåg nyligen hur mycket sådan skit det verkligen är i omlopp just nu. Det är modellbilder hit och dit, och hur orkar människan? Jag förstår inte. Man får ut mer om man bara vänjer sig och accepterar.



Haha, det skulle vara något ;)

2009-11-09 @ 13:03:58
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Haha, jag blir väl en röd barbie då! Tack så mycket! Jag trivs i färgen också, så perfect match :D

2009-11-09 @ 13:58:59
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0