Onsdag den 6 maj.



Hej kära besökare!






Idag har jag tyvärr inga spännande bilder att bjuda på så det fick bli en muppig cambild på mig från i torsdags.


Det härliga vädret som var i helgen har tagit en tvärt vändning och idag har det regnat i princip hela dagen. Men som tur var så var vi ute och fick känna på det härliga vädret. Tom och jag plockade ut vårt lilla pingisbord och spelade pingis medan Mischa var utbunden. Ja, det var min helg det.

Nu drar det igång, allt på en gång också och det känns ju sådär lagom kul. Jag pratar förstås om de nationella proven. Idag hade vi ett vanligt svenska-prov som jag är säker på kommer att bli ett 2-poäng-ifrån-mvg-prov (F*CK!). Imorgon har vi hören (lyssna) i tyskan, på fredag är det listening och reading i engelskan, måndag är det lesen (läsa) i tyska och slutligen på tisdag är det maB nationella.. (F*CK, F*CK & F*CK!!)

Jag har såklart en lösning på allt:
Inte plugga på något annat än matten!
Om jag vill/orkar kan jag satsa på mvg på det och om jag nu lyckas få det (mindre troligt) så får jag mvg i slutbetyg! Som vanligt lockar det mig en aning att försöka men jag kommer ju ändå bara att bli besviken. Som vanligt. Så går det alltid när man tror att man är bättre än vad man är. Hur ska jag göra?! Mitt bästa som vanligt eller...mer?

Jag sprang i regnet
och kylan igår eftermiddag på fysisk träning. Valde att springa bort till Kristinebergsslingan och köra ett varv på den. Sagt och gjort. Det var.. Helt underbart! Jag har glömt hur skönt det är att springa och ska verkligen ta tag i det ordentligt nu 2 gånger i veckan + vanliga promenader. På vägen tillbaka mot Oscars stötte jag på en man på cykel (som ser ut som tomten med väärsta vita skägget) som ropade: "Du travar som om du hade varit häst i ditt förra liv!"  "Det kanske jag har", ropade jag tillbaka och sprang vidare med ett leende.

Idag på matten kom Peter fram med min frånvarolapp och förklarade att jag hade 18 % frånvaro! "HUR F*N?!", tänkte jag och kollade tomt på pappret. Jag hade missat 4 lektioner på 4-5 veckor och det motsvarar 18 %? Hur går det ihop egentligen? 3 av de lektionerna var fysisk träning varav 2 jag förklarade för min lärare att jag inte mådde bra och inte ville vara med och den 3:e blev jag inte avprickad helt enkelt för jag bytte om 08.30 och alla hade stuckit ut. Den 4:e var en mattelektion jag inte pallade gå på pga huvudvärk som kommit under dagen tillsammans med min älskade klass. Matte med dem är oftast omöjligt. Hopp! I alla fall blev jag depp och räknade inget alls idag.



Jahopp, det var väl allt som hänt på sista tiden.

I'll be back!


Tjohej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0