Berlin 21/5-24/5!



Hej o hå, nu kommer mina bilder från Berlinresan!



Torsdag 21/5:


(Vindkraft)

Idag var det upp och hoppa klockan 3 på morgonen för att sedan klockan 4 åka mot Växjö och Ramkvillas bussgarage där vår buss skulle åka kl 06.15. Mycket buss (10 h) och lite båt (1h 45 min).


(Rostock)

Här tog den korta båtresan slut
och vi åkte vidare med buss mot östberlin och hotellet Spittelmarkt.


(Utsikten från hotellrummet)

 På kvällen åt vi på Burger King och Sabine (tyskaläraren) observerade oss noggrannt när vi gjorde vårt bästa genom att beställa maten på tyska.

Fotograferade också lite på vägen..


(Domkyrkan, östra Berlin)


Fredag 22/5:



(Jag brevid en björn som tillverkas till ett företag eller annat för att stå och reklamera lite innan den säljs och pengarna går till välgörenhet)

   


Idag gjorde vi en stadsvandring med Sabine bland annat till Brandenburg Tor där vi tog det traditionella gruppfotot. Sedan åt vi tillsammans och efter det shoppade vi resten av dagen.

Notera: JAG BLEV SJUK! :( och fick ont i fötterna av allt gående..


Lördag 23/5:


(Poseidon?)



(Tv-tornet)

Idag gick vi till torget och Amanda o jag åkte upp i tv-tornet och nedan kommer lite utsiktsbilder:










Efter det åkte vi pendeltåg till västberlin
där jag gick på världens näst största zoo och de andra shoppade.



























(Sandkatt på de sista 2 bilderna. SÅÅÅ SÖT!! - jag ville ta med mig den hem..)


Söndag 24/5:

Hemresa ^^.





Hoppas ni tyckte om mina bilder!

Hej så länge!




Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv: klart prenumererar ju:) om ja inte skriver så är det för ja inte vart vi datorn den dagen:P



uscha vf kan det inte bli normalt väder:P

2009-05-28 @ 23:36:00
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

underbara bilder:)

2009-05-28 @ 23:36:20
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: ja den var faktiskt bra:) du borde kika på den:)



haha ja ellerhur:P

2009-06-01 @ 00:30:30
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0