En bild säger mer än tusen ord.



HEY!


Har ni märkt att jag alltid börjar mina inlägg med ett "hej"? Jag har läst andras bloggar och vissa skriver inte ens hej utan börjar direkt med att skriva om det som de har på hjärtat. Så, nu undrar jag om man ska hälsa på folket eller inte? Vad tycker ni?

Uh, nu är det mycket som händer runt om mig kan jag lova så nu har jag mycket att berätta! MOAHA!

Median då, som jag alltid brukar berätta om
, rullar vidare. Vi har visat våra arbeten för varandra och kommenterat/kritiserat dem och så i fredags var vi på studiebesök på Wåhlins. "Wåhlins? Vad är det?", tänker nog ni. Jo, det är ett företag som gör trycksaker för att säga det enkelt. De gör allt från affischer till böcker.
Studiebesöket i sig var rätt segt trots att vi bara var där i en timma så var jag helt slut i huvudet efteråt. Kanske var det dålig luft? Äh, jag vet inte, trött var jag i alla fall och det var nog alla andra med.

Nu idag på median kollade vi på anmälda reklamer. För det mesta var Säwe intresserad av könsdiskriminerande reklam, dvs. reklamer på nakna kroppar ex. en skoaffär (eller kedja) som hade en halvdyster bild med en vit, naken kvinna liggandes i mitten och några skor var inte det som lockade. Skorna som hon bar stack utanför bilden så de var bara halva. Bra skoreklam? NOOT. Sedan var det en annan Motorola-reklam där en kvinna hade en mobil mellan bysten, fastknäppt på något vis. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Se mera dumma reklamer på www.etiskaradet.org om det intresserar er.

Ja, men nu får vi gå tillbaka lite i tiden för det är som sagt en del som jag inte berättat!


Till exempel förra onsdagen så kom Säwe fram till mig när jag grävde i mitt skåp och frågade om jag ville ha ett jobb. Det första jag sa var:"VA?" Och så berättade han att Oscarsgalan ville ha hjälp av oss med sina typ "meny-kort" som de ska ha stående på sina bord då den 3:e april. Vi skulle alltså göra baksidan med sponsorerna och det (bara för att vi är billiga i drift säkert.. men kul ändå liksom!). Men jag uppfattade nog inte själva "vill DU ha ett jobb?" för jag fick för mig att Evelien och jag skulle göra det tillsammans eftersom han sa:"Du eller Evelien". Men så var det inte, men det gjorde inget för "chefen" Sofie Gunnarsson att vi var två.

Nu är vi alltså KLARA med det :D Vi gjorde 3 exemplar och jag hoppas hon gillar dem. Vi har nämligen inte fått svar än.. Skickade in dem idag... Nervöööst!!!!!


I lördags var det inget skönt uppvaknande för min del då jag vaknade av en fruktansvärd smärta i mitt högra bens vad. Kramp av något slag. Det gjorde så j*vla ont att jag skrek. Det dumma var att inte en själ i huset förutom Tom verkade ha hört något. Hah. Det jobbigaste var att jag inte kunde stå på benet eller räta ut det alls på hela dagen och pappa som ville ut och övningsköra med mig! Det var inte alls kul.

Resten av helgen är som alla andra helger. Jag minns helt enkelt inte! :D Men NEJH, jag är ingen alkis och jag går inte på droger heller. Jag bara glömmer eller sover bort helgen.

Usch förlåt nu blir det alldeles för mycket!



Hoppas någon stackare orkat läsa i alla fall, för lite underhållande är det väl? :D

Tycker nästan att jag borde bjuda på en bild men.. Jag orkar inte! Sug på den! MOAHA! :D









Kommentarer
Postat av: eve

HAHAH nej då!! ;)

Du e inte ond... du bara tänker logiskt ;)

2009-03-23 @ 18:15:54
URL: http://rockafeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0