Earth hour igår!



Ni släckte väl?




Mycket hat och förolämpningar till er som inte stängde av era teveapparater, datorer, ac-maskiner, lampor etc. Jag menar, EN TIMMA? Klarar ni inte det, så sök hjälp eller något, jag tycker att man borde göra detta oftare! :D Minst 3 gånger i veckan. Förstå vilken skillnad det skulle göra! Plus att man på så sätt får mer tid till att umgås med sin familj, vilket jag själv inte gör så ofta,  ni vet som i den där elreklamen? Tycker den är asbra.

Här hemma var tv:n faktiskt på
men det var inte jag som hade på den utan det var pappa som låg och halvkollade på Robinsson. Annars var det bäcksvart.

Jag gick runt i huset och tände ljus och tyckte det var jättemysigt. Tom offrade sig också genom att gå på toaletten i mörkret. Det var roligt! xD Väldigt strångt gjort, haha! Sedan gick jag ut, utan jacka och i pappas stora skor, nedför gatan och lite till för att se hur många som hade släckt. 4 av 5 hus hade släckt överallt förutom tv:n vars rörliga bilder lös upp halva huset och det sista huset hade helt tänt. Dålig stil asså, med tanke på att det var våra "favoritgrannar" som vi brukar låna saker av, typ mjölk.

Det var väldigt många som verkade missuppfatta det hela med Earth Hour. Hörde att några trodde att elbolagen skulle kapa all el under earth hour, men det var ju helt fel! Det hängde på oss själva och vårt val till en bättre miljö. Vi har bara en jord!

Läste Aftonbladets  "dagens fråga" på sista sidan då frågade man folket om de släckte och vissa svarade att det var "Löjligt att släcka i bara en timma". Jaha? Släck oftare då, vad är det svåra med det? Du får billigare elräkning och så är det så mycket mysigare i huset! Ha som vana att släck allt efter mörkrets inbrott eller vad som helst.

OCH VET NI VAD?

I median
håller vi på med en kampanj som ska handla om just miljön. Vi vill försöka förbättra skolmiljön och få folk att fatta att man ska släcka efter sig när man gjort sina behov på toaletten m.m. Det tror jag kan bli kul, särskilt när jag fått en sådan rolig uppgift som att designa papperskorgar! HAha! :D

BTW, nästa fredag åker jag till Kreta! Så ni inte undrar vart jag tagit vägen hehe! :D



Bye for now!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0