Onsdag - en bra dag



Idag hade vi svenska-prov
om språk (MÅNGA), dialekter, kännetecken och historian bakom varför det är som det är och mycket mer små detaljer.


Här är en bild på ett språkträd som vi fick plugga in (inte exakt detta, men liknande som vi har vår bok):



Det finns ca 6000 språk i världen och detta träd visar självklart inte alla så det finns fler träd. De här visar de språk som på något sätt är besläktade med varandra.

Och massa jobbiga småord med som sagt. MEN, det gick asbra, skrev fullt på allt och det luktar lite MVG om det hela så det känns kanon!

Efter skolan tog jag sällskap med Evelien till stan så jag kunde beställa tid för synundersökning på Synsam. Det är så att jag ska köpa nya glasögon och så blir det väl linser med när man ändå är på g. Fick en tid på måndag så då bär det av och så ska man ju kolla in bågar med.. Spännande, spännande.

Senare när jag kom hem så skulle jag fotografera Mischa lite men så tog mitt minne på 4GB slut! Shit! Så jag måste köpa nytt för jag vill inte tömma det, liksooom.. Köpa o köpa, en gör inget annat ^^



Sötnöten <3


Sedan nu sådär plötsligt hittade jag en bild, ganska ny också, som jag totalglömt bort existerade! Och den är ju rätt bra med, jag ser sådär glad och frisk ut (förutom finnen på pannan). Inte som nu, deppig och tråkig.. Varför är det så? Jag vill se glad ut! Enkel lösning: Hoppas och be att sommaren kommer snaaart! I alla fall lite sol för SNÖ som det kom ännu MER av idag vill jag INTE HA! Inte konstigt att man blir depp.



Xoxo.


Kommentarer
Postat av: eve

ASSÅ DET TRÄFFET VAR FETT SNYGGARE!!! (fast mina val av sprk fanns inte med på alla :S HAHAH

2009-02-12 @ 10:47:51
URL: http://rockafeller.blogg.se/
Postat av: Malin

åh, jag kommer ihåg när vi var tvugna och lära oss sånt där. sjukt jobbigt ._.

2009-02-12 @ 12:11:27
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0