Lägg ner!

Jag stör mig så väldigt mycket på en person nu, som bara lägger sig i saker som hon ska strunta i och som hon heller inte vet ett skvatt om! Det jag skrev i mitt förrförra inlägg var bara hur jag känner om allt som hänt mig på senare tid och blahablaha. Jag hade aldrig trott att jag skulle bli påhoppad av denne person utan anledning. Trodde du var bättre än så.

Vad har jag gjort dig? Varför bryr du dig ens om mitt liv? ÅH, du tror att du har så RÄTT om allt också. Du vet INGENTING! Gå och terrorisera någon annan stackare, för mig har du inget med att göra!

OCH du tänker inte särskilt smart heller, du är djurvän säger du, men tycker att det är ok att skjuta ner älgar och björnar för att dem "förstör" och det är ok att hänga upp deras kroppsdelar och päls på väggen men med andra djur då är det djurplågeri? Människor har alltid jagat djur för pälsens skull och kommer inte sluta med det även om det kan vara fel i många fall. Hur skulle vi ha överlevt vintern när vi var grottmänniskor utan pälsen som värmde våra kroppar? Okej, nu är päls mer till för mode än för uppvärmning men hur många har du verkligen sett som bär ÄKTA päls här? Ser du ens skillnaden på äkta och oäkta? Om det nu är äkta så tror ändå jag på att man låtit djuren dö smärtfritt (vem vill liksom kväva en kanin till döds, eller dränka den?) men ja det är fel, lika fel som att vi föder upp fisk, kycklingar, grisar och kor till slakt. Vi är det vi är, och vi är rovdjur, högst upp i näringskedjan (ekosystemet blabla) och blir inte uppätna av andra. Så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0